Betingelser

Våre betingelser:

• Generelt

• Frakteksempler

• Priser og levering

• Leveringstid

• Kreditt / Faktura

• Reklamasjon

• Retur av produkter

• Angrerett og uavhentede pakker

• Personvern

• Nyhetsbrev

 

Generelt:

 De her angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av Pål Einar Bersvendsen multimedia, (heretter PEB Multimedia.)


Disse vilkårene gjelder for alt salg fra PEB Multimedia så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene imellom. 


Enkelte varer kan til tider være utsolgt hos oss og våre leverandører, dette kan øke de ovennevnte leveransetidene.


Frakteksempler:

Normal leveringstid er innen 1-2 timer, hvis varen(e) er på lager. Ellers må det påregnes 1-4 virkedager om det er bestillingsvare.


Du har alternative betalingsmåter:

1. Betale med kort eller kontant i butikk, gjelder ved henting hos Åmøtet Vekst AS.

2. PAYPAL

PayPal er en av verdens mest brukte betalingsløsninger og gir deg som kjøper en ekstra trygghet ved handelen. Om du velger å betale fra egen PayPal konto, Visa eller Mastercard.


Priser og levering:

Alle priser er oppgitt inklusiv mva og eksklusiv frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører.

Varer hentes selv hos en av våre samarbeidspartnere, Åmøtet Vekst AS eller Kiwi Rena, hos Kiwi Rena tilkommer det ett fraktillegg på kr 20,00.

Ved Kiwi Rena som utleveringssted må bestilling være inne før kl 14.00, hvis ordre skal være klar for levering  samme dag. 

Foreløpig har vi ikke utsending via post.


Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Med leveringstid menes tidspunkt for ankomst av varer til vårt lager. Medgått tid til plukking, pakking og eventuell produksjon kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager.


Hvis pakken er skadet ved levering er det PEB Multimedia som skal kontaktes. Benytt reklamasjon og returskjema som finnes under kundeservice nederst på nettsidene våres. 


Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. 


Videre forbeholder vi oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen.

  

Leveringstid:

Enkelte varer i vårt sortiment er bestillingsvare. Det kan enten være varer som vi bestiller eller varer vi har et svært begrenset antall av. Disse varene vil være merket med "Best. Vare X dager". Du kan bestille varen og du vil få beskjed fra oss så snart vi vet når varen kan leveres. 


Alle bestilte varer vil bli levert umiddelbart eller så snart som mulig. Ved eventuelle forsinkelser i levering vil PEB multimedia informere kunden om denne forsinkelsen.

 

Kreditt / Faktura:

Kredittid er 14 dager fra fakturadato. Privatpersoner gis kreditt opptil 1000,00 kr. Næringsdrivende kan tilbys en kredittid på 30 dager fra fakturadato, ved kredittavtale. 


Faktura sendes på egen e-post til kunde, etter at varen er utlevert eller sendt. I henhold til avtalen med nettbutikken kan fakturaavgift tilkomme.


Hvis betaling unnlates tilkommer et purregebyr på 70,00 kr. Ved fortsatt utelatt betaling sendes et inkassovarsel med nytt purregebyr.

Kravet blir deretter sendt til inkasso og ytterligere omkostninger vil påløpe.


  

Reklamasjon:

Som forbruker har du 2 års reklamasjonsrett på alle våre produkter. Varer som er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år har du 5 års reklamasjonsrett. Reklamasjon innebærer at du kan klage på en vare innen en frist. Reklamasjon gjelder feil eller svakheter som er i produktet ved kjøp. Du er pliktig til snarest og innen rimelig tid å informere oss om eventuelle feil. Gjør du ikke dette, kan du miste din reklamasjonsrett.  Registrer retur som beskrevet under "Retur av produkter" og returner delen til oss innen rimelig tid.

 

Som bedrift eller firmakunde er reklamasjonsretten begrenset til 6 måneder. Kjøper er å anse som firmakunde om firmanavnet inngår i faktura- eller leveringsadressen. Kjøper er også ansett som firma ved kjøp av varer ut over normal forbrukers mengde eller ved andre opplagte årsaker som kan knyttes til firmakjøp.

 

Forbrukerrådet kan gi deg mer informasjon: http://www.forbrukerradet.no

 

Retur av produkter:

Hvis vi har anbefalt deg å returnere produktet til oss for reparasjon eller bytte på reklamasjon må du pakke varen forsvarlig (i originalforpakning) sammen med alt medfølgende tilbehør.

 

Benytter du angreretten kan du uten grunn heve kjøpet. Angrerettskjema må medfølge.

Angrerettskjema finner du her: angrefrist.pdf


Hvis du ønsker å returnere en vare kjøpt i vår nettbutikk må du fylle ut skjema på nettsiden. Den finner du nederst på siden under Retur og reklamasjon.

Så snart vi har godkjent din retur (RMA) og du har mottatt returbekreftelse på epost skal du sende eller levere den til: 


Pål Einar Bersvendsen multimedia

Tollef Kildesgt. 34

2450 Rena

 

Vær nøyaktig i beskrivelsen av feilen eller grunnen til at du ønsker retur. Dette gjør det enklere for oss å betjene returen. Vi anbefaler at du benytter en forsendelsesmåte som kan spores, spesielt om varen har en høy verdi.


Tilbakebetaling ved bruk av angrerett skjer tilbake på det kortet du brukte under transaksjonen, eller overføring via bank. Ved defekt vare eller andre godkjente returer vil du få tilgodelapp du kan benytte i nettbutikken. Har du andre spørsmål rundt reklamasjon og retur kan du sende oss en mail hit: nettbutikk@pebmultimedia.no


 Angrerett og uavhentede pakker:

Dersom du skulle angre på ditt kjøp hos oss, er det Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted som gjelder. I henhold til Angrerettloven har du noen plikter og oppgaver. Disse finner du i avsnittene nedenfor. Vi ønsker at nødvendige tiltak i forbindelse med dette skal være så enkle som mulig for alle parter innenfor lovens bestemmelser.


Under finner du noen viktige utdrag fra angrerettloven.


Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)

Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)

Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Dersom du velger å benytte deg av din rett til å angre på et kjøp, så finner du angreskjemaet her:

skjerma: angrefrist.pdf



Dette skjemaet er obligatorisk ifølge forskrift om angreskjema av 27. februar 2001 fastsatt av Barne- og familiedepartementet med hjemmel i lov 21.12.2000 nr. 105 om opplysningsplikt og angrerett mv. ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted (angrerettloven) § 10. Skal brukes ved fjernsalg og salg utenfor fast utsalgssted av varer.

  

Personvern:

Adressen din blir kun hos oss. Vi hverken kjøper eller selger adresser.

Innsamling av opplysninger som kan knyttes til deg som individ vil ikke skje uten at du ettertrykkelig gjøres oppmerksom på det, på hvem som registrerer opplysningene og på hva opplysningene skal benyttes til.

Du vil alltid bli bedt om tillatelse til både registrering og bruken.

Dersom annet ikke er uttrykkelig avtalt med deg vil opplysninger som kan knyttes til deg som individ, aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre registre.


Bare spesielt godkjente personer hos oss vil ha tilgang til informasjon som kan knyttes til deg som individ og vi har etablert teknologiske sperrer som hindrer at uvedkommende får tilgang til informasjonen.

Du har rett til innsyn i de opplysningene som kan knyttes til deg som individ, rett til å korrigere eventuelle faktiske feil i disse og også rett til å kreve informasjonen slettet.

Retting og sletting av informasjon: Alle kunder kan til enhver tid kreve å få rettet eller slettet registrerte persondata når de er feilaktige, mangelfulle eller unødvendige.

Kontakt om dette kan gjøres via e-post, tlf, brev eller innlogging.


Nyhetsbrev:

Ved opprettelse av et e-postabonnement hos oss, aksepteres det at vi utsender nyhetsbrev til den e-postadressen som er oppgitt.

Innholdet kan være tilbud, informasjon og tips som gjelder vårer varer og tjenester. Servicen er elektronisk basert, noe som betyr at du som medlem får informasjonen på e-post.

Medlemsskapet er gratis og kan til enhver tid kan avsluttes ved å logge seg inn på Min konto, på vår nettside el-senteret.no